25 Şubat 2024 pazar akşamı Fuaye Ankara seyirci topluluğu olarak Bambu Sahne’deydik ve ekibin uzun yıllardır oynadığı “Yastık Adam”ı izledik. Daha sonrasında da Bambu Tiyatro ekibiyle hem oyunları üzerine konuştuk hem de sahne ve ekip ilişkileri hakkında güzel bir sohbet gerçekleştirdik.
"Oyun, gerçek ile hayal dünyası arasındaki var olan öykülerin sorgulanmasıyla başlıyor. Çocuklar ise baş kahramanları. Peki, şimdi hangi öykü gerçek? Hangi öykü kurmaca? Öfke, kimlik, birey, polis şiddeti ve aile; bütün bunlar masumiyet ve özgürlük içerisinde… Ölmenin ve öldürülmenin başa çıkılmaz denklemi bozuluyor."
Bambu, 2013 yılında Ozan Demircioğlu öncülüğünde kurulan resmi bir Tiyatro ve Kültür-Sanat Dergisi yayın organı olarak sanat hayatına başlamış. Bambu dergi 2014 yılında ise “Yazın da tiyatro olur” sloganıyla Bambu Tiyatro’nun ilk oyunu Aziz Nesin’den Beş Kısa Oyun ile Küçük Tiyatro’da perdesini açmış. 2016’da ise Ozan Demircioğlu’nun yönettiği ve Direklerarası En İyi Erkek Oyuncu ödülünü alan Martin McDonagh'ın yazdığı Yastık Adam üçüncü oyun olarak repertuvarlarına eklenmiş.
8 yıldır devam eden oyun zaman içerisinde hem oyunculuklar bakımından hem de biçim bakımından farklılıklar göstermiş. Büyük sahnelerde oynamakla seyirciyle iç içe oldukları Bambu Sahne'de oynamak arasında farklılıklar olduğunu söyledi ekip üyeleri. Bu gibi büyüklü küçüklü değişiklikler oyunun dinamik kalmasını sağlamış ve ekip üyelerinin geçen uzun yıllara rağmen hala severek oynadıkları bir eser halini almış Yastık Adam.
Bir yandan sert bir yandan hassas metniyle seyircileri zorlayan Yastık Adam birçok travmatik öge içeriyor. Buna artı olarak rejinin seçimleri de oyun açıklamasında uyarı unsurlarının olup olmamasına dair sohbet gerçekleştirmemize sebebiyet verdi. Yaş sınırı, ateşli silah kullanımı ve travma mağdurlarına yönelik uyarıların ne kadar olup olmayacağına dair tartışmalarımız oldu. Seyircilerin oyunlara hazırlıklı gelmesinin avantajları ve dezavantajları üzerine konuştuk olduk.
Metin ve sahnedeki karakterler arasında ilişkisel bazlı farklılık olduğunu hissetmiştik ve bunu da oyunculara ilettik. Aslında bunun bir avantaj olduğunu, sahnedeki oyuncuların birbirleriyle yakaladıkları uyumun bir tezahürü olduğunu anladık.
Oyuna dair hissettiklerimizi konuşmuş olduk. Ayrıca Bambu ekibindeki farklı hayatların bir araya gelip yakaladıkları uyum üzerine de sohbet etme fırsatı yakaladık. Ozan Demircioğlu, Tansel Aytekin, Göktuğ Metin, Burgaç Döğüşcü Hüseyin Oçan ve tüm Bambu ekibine teşekkürler.
Comentários