top of page

"Uykusuz Bir Rüya, Salim" - Tiyatro D22 - AST Bilkent Sahne

20 Şubat 2024 Salı akşam Fuaye Ankara seyirci topluluğu olarak AST Bilkent Sahne'deydik. Berkay Ateş'in yazıp oynadığı, Yiğit Sertdemir'in yönettiği, Tiyatro D22 yapımı "Uykusuz Bir Rüya, Salim"i izledik ve sonrasında oyuncu ve yazar Berkay Ateş ile verimli bir söyleşi gerçekleştirdik.


"Salim; Adana’da ailesi ile yaşarken, İstanbul’a amcasının yanına gönderilir. Amcasının kebapçı dükkânında çalışırken, şahit oldukları onu geri dönüşü olmayan bir yola sürükler. Çocukluğundan bu yana en çok bildiği duygu olan çaresizlikle tekrar baş başa kalan Salim’e kaderi bir oyun daha oynamıştır. Salim de izleyiciye sorar: Keşke mi daha zordur kader mi?"


Fuaye Ankara olarak Tiyatro D22 ile daha önce tanışmıştık. Geçtiğimiz kasım ayında "Hakikat, Elbet Bir Gün" oyunlarını izleyip fuaye sohbeti gerçekleştirmiş ve ekibi tanıma fırsatı yakalamıştık. Bu sohbetimize ise direkt metni konuşarak başladık. Metni de yine önceki fuayemizde olduğu gibi kaybolmuşluk, umut ve cesaret başlıkları üzerinden değerlendirdik çünkü Berkay Ateş'in kaleme aldığı metinlerde en çok bu üç kavram dikkatimizi çekiyordu. Yeni çıkan ve kısa da olsa fuayemizde imza gününü gerçekleştirdiğimiz "Sessizliği Vurun" kitabının içerisindeki dört tiyatro metni okunduğunda bu üç başlığın Berkay Ateş için önemi daha net anlaşılır diye düşünüyoruz.


Diğer bir konu başlığı da fuaye söyleşimize katılan Ünsal Ünlü tarafından açıldı ve Berkay Ateş’e metni sahneye uyarlarken gösterdikleri başarıya yönelik yorum ve sorularını iletti. Yazardan öğrendiğimiz kadarıyla aslında “Uykusuz Bir Rüya, Salim” bir roman olarak başlamış. Daha sonra kısaltılarak oyun haline getirilmiş. Yine de klasik tiyatro metinlerinden farklı olan yapısını hala koruduğunu söyleyebiliriz. Salim’in çalkantılı hikayesinde farklı farklı mekanların olduğunu, birçok etkileyici görsel ve işitsel unsurun olduğunu görüyoruz. Fuayemizin bu bölümündeki konumuz, metindeki zengin içeriğin sahneye hassas bir dengeyle nasıl aktarıldığına dairdi. Buradaki başarının mimarı da yönetmen Yiğit Sertdemir’di tabii ki, kendisini bol bol anmış oldu. Berkay Ateş en baştan itibaren bu oyunu okuldan da hocası olan Yiğit Sertdemir’in yönetmesini istemiş ve ortaya seyircilerin ayakta alkışladığı etkileyici bir iş çıkmış.


Tek kişilik oyun deneyimi, ses ve ışık, reji seçimleri gibi daha birçok konunun konuşulduğu “Uykusuz Bir Rüya, Salim” oyununun fuaye söyleşini de böylelikle tamamlamış olduk. Bizi kırmayıp söyleşi teklifimizi kabul eden Berkay Ateş başta olmak üzere tüm Tiyatro D22 ekibine teşekkür ederiz. Ayrıca bizi ve tüm seyircileri güler yüzle ağırlayan AST Bilkent Sahne’ye sonsuz teşekkürler.

5 görüntüleme

Comments


bottom of page