10 Ocak 2023 Çarşamba akşamı Fuaye Ankara seyirci topluluğu olarak Bambu Sahne'deydik ve Ankara Devinim Tiyatro'dan "Sevdadır" oyununu izledik. Hemen sonrasında da ekip ve seyircilerle birlikte oyun üzerine fuaye söyleşisi gerçekleştirme şansı yakaladık.
"Ankara’da dövülerek öldürülen şair Arkadaş Z. Özger’in hayatından ve şiirlerinden yola çıkılarak kurgulanan “müzikli oyun” SEVDADIR, Ankara Yüksel Caddesi’ndeki “İnsan Hakları Heykeli” önünde geçer ve izleyenleri bir Ankara hikâyesinin ortak paydası olaylarla ARKADAŞ’ın dönemi ile ARKADAŞ’ların yaşadığı günümüz dönemi arasında bir serüvene götürür."
Sohbetimize ilk önce Ankara Devinim Tiyatro'yu tanıyarak başladık. 2010 yılından bu yana birçok oyun sahneye koyan ve repertuar tiyatrosu olma yolunda 14 yılını geride bırakan Ankara Devinim Tiyatro'yu Ahmet Yapar'dan dinledik. Her sezon en az üç oyun çıkarmayı hedefleyen ekibin izlediğimiz oyun dışında sezon içerisinde gösterimlerine devam eden dört oyunu daha var: "Onların Çağı", "Zorba", "Muhteris Sükunet", "Caligula".
Oyunun yazarı ve yönetmeni Ahmet Yapar'a oyunun çıkış noktasını sorduk. Yine kendi oyunu olan "Angara Gazinosu"nun küçük bir bölümünde yer alan Arkadaş'ı, oyuncu Hüseyin Oçan'ın da isteğiyle tek kişilik oyun haline getirdiklerini öğrendik. Aslında tiyatro karakteri özellikleri taşımayan ve hakkında çok az veri bulunan Arkadaş Z. Özger’i oyunlaştırırken düz anlatım-belgesel biçimi bir iş tercih etmeyip işin içine kurgu ve müzik eklemişler.
Seyircilerin sıkılmadığı, Arkadaş'ı daha içten bir şekilde hissettiklerine şahit olduk diyebiliriz.
Arkadaş Z. Özger’e sahnede hayat veren oyuncu Hüseyin Oçan'a da birçok sorumuz oldu. Arkadaş'ı sahneye taşırken "yalnızlık" ve "kendi şarkımı söyleme" kavramlarının kendisinde büyük motivasyon kanağı olduğunu belirtti. Arkadaş'la kendisinin arasında da birçok yönden benzerlik olduğunu ve bu nedenle hikayeyi seyirciye aktarırken daha içten bir oyunculuk sergilediğini de söylemlerinden anlamış olduk.
Fuayemize katılan seyircilerden oyuncu-yönetmen işbirliği ve oyuncunun özgürlük alanlarına dair de sorular geldi. Yönetmenin oyuncuya müdahalesi ve oyuncunun serbest alanına dair hem Ahmet Yapar'dan ve hem de Hüseyin Oçan cevaplar dinledik. Aynı zamanda "Sevdadır" oyunu özelinde hakkında neredeyse hiç veri bulunmayan Şair Arkadaş'ı ortaya çıkarırken bilinmezliğin verdiği özgürlüğün de ekibi daha yaratıcı kıldığını anladık.
14 yılını geride bırakan Ankara Devinim Tiyatro "asi" ruhunu koruyarak çalışmalarına devam edecek. Fuaye sohbetleri için yazar-yönetmen Ahmet Yapar'a, oyuncu Hüseyin Oçan'a, Ankara Devinim ekibine ve ev sahipliği için Bambu Sahne'ye teşekkürler.