Geçtiğimiz pazar akşamı Fuaye Ankara seyirci topluluğu olarak Aralık Sahne'deydik ve Sosyal Sahne yapımı olan "Günahâr" oyununu izledik. Her zamanki gibi oyun sonrasında ekiple söyleşimiz vardı. Hem Sosyal Sahne hakkında konuştuk hem de "Günahkâr" hakkında.
"Doğumdan ölüme kadar geçen evrelerde yedi ölümcül günahın her biriyle tanışan insankızı, hayat yolunda bu günahların yaşantısına, duygularına ve deneyimlerine etkisini fark ediyor."
Ekip tiyatro hayatına ilk olarak üniversite topluluğu olarak başlamış. Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Tiyatro Topluluğu'nda bir araya gelen üyeler daha sonra yoluna Berk Yalman öncülüğünde bağımsız bir özel tiyatro olarak devam etme kararı almış. Bunun nedenini sorduğumuzda ise bize üniversite yönetiminin kendilerini kısıtladığını, sansür uygulamaya çalıştığını anlattılar. İstedikleri işleri özgürce yapabilmek adına, kurumlarından bağımsız olarak kurdukları Sosyal Sahne bünyesinde yapılanmayı başarmışlar.
Metnin ve oyunun çıkış noktasına geçtiğimizde ise karşılaştığımız motivasyon kaynağı Berk Yalman'ın koreografik bir iş yapma arzusu oldu. Dizayn etmek istediği koreografik yapıyı seyirciye nasıl aktaracağını düşünen oyunun yazarı ve yönetmeni Berk Yalman, skeç gecesi benzeri bir fiziksel tiyatro yapma fikrini geliştirmiş ve iskelet olarak da yedi ölümcül günahı kullanmaya karar vermiş. İnsan hayatının evrelerini kullanarak yedi ölümcül günahı oyununa yansıtmış.
Reji ve oyuncuların anlattıklarına göre "Günahkâr" seyirciyle değişen, seyirci dönütleriyle gelişen bir oyun. Sahneye ilk girdiğimizde dikkatimizi çeken dekor yapısı bile seyirci dönütleriyle birlikte değişiklikler göstermiş. Kullandıkları kırmızı iplerim ve siyah dokunun aslında hem oyuncularda hem de seyircilerde masumiyet ve günah gibi kavramları uyandırmaya yönelik unsurlar olduğunu sohbetimizde konuşmuş olduk.
Fiziksel tiyatronun zorlukları, müzik seçimleri, oyuncu deneyimleri gibi konuları da konuşarak Sosyal Sahne'nin "Günahkâr" oyunuyla gerçekleştirdiğimiz fuaye etkinliğimizi tamamlamış olduk. Başta Berk Yalman olmak üzere tüm "Günahkâr" ve Sosyal Sahne ekibine emekleri için teşekkür ederiz. Ayrıca ev sahipliği için birkez daha Aralık Sahne'ye teşekkürler.
Comments